Hoe werkt het?

 

Hulpverleners van professionele organisaties kunnen voor hun cliënten een aanvraag indienen voor een gift, renteloze lening of supermarktbonnen. Bij een gift kun je denken aan een bijdrage voor woninginrichting, huishoudelijke apparatuur of medische kosten. Aanvragen worden op individuele basis behandeld. Daarom ontvangen we graag een omschrijving van de situatie, wat nodig is en wat het perspectief is als SUN Leiden helpt. 

Eénmalige hulp

Onze hulp is gericht op een eenmalige bijdrage of lening. We vergoeden dus geen regelmatig terugkerende kosten voor bijvoorbeeld levensonderhoud, huisvesting of vervoer. Uitzonderingen zijn denkbaar. Bij onverwachte tegenslag is een aanvullende gift mogelijk. Neem daarvoor contact op met ons bureau  voor overleg.

Beoordeling van aanvragen

SUN Leiden levert maatwerk en aanvragen worden op individuele basis behandeld. Daarom zien we bij een aanvraag graag een duidelijke omschrijving van de huidige situatie, wat nodig is en wat het perspectief is als we helpen. We bekijken bij elke aanvraag of alle andere opties zijn bekeken en of er gebruik gemaakt is van voorliggende voorzieningen. Het is dus belangrijk om op de hoogte te zijn van de verschillende regelingen. Bekijk de informatie op de website van de gemeente over het Minimabeleid.

DIEN EEN AANVRAAG IN

Hulp nodig bij de aanvraag?

Als je er niet uitkomt of vooraf wil overleggen, kun je de aanvraag per mail of telefonisch voorleggen. SUN Leiden is van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via 071-5122337. Mailen kan naar aanvragen@sunleiden.nl